Radeon ProRender 2.0 testat in Blender – Motor de randare fotorealist de la AMD

Noua serie Radeon Pro W6000 de la AMD este o gama de placi video orientata catre profesionisti creatori de continut cu multe pretentii. Odata cu aceasta serie cei de la Radeon au introdus “motorul” de randare Radeon ProRender 2.0. Acesta este capabil sa ajute arhitectii si creativi sa realizeze randari fotorealiste pentru cele mai diverse aplicatii. Ca un prim exemplu de utilizare, cei de la AMD alaturi de AMG Petronas ( echipa de formula 1 ) au facut o serie de simulari ale masinilor care pot fi descarcate ca si wallpapere pentru telefon si desktop. ProRender 2.0 utilizeaza Open CL si Apple Metal pentru a balansa performanta dintre CPU si GPU simultan pe Windows, Mac OS si Linux. Noul algoritm de randare a ajuns la versiunea 2.0 si suporta cele mai noi placi grafice din seria W6000 si RX6000.

 

 

 

Radeon ProRender 2.0 vine deja cu integrare in aplicatiile Cinema 4D, ACCA Software Edificius, Foundry Modo, InstaLOD Studio XL, SOLIDWORKS Visualize si Z-Emotion Z-Weave. Ca Plug-In se poate integra ca in:

 

  • Blender
  • 3Ds Max
  • Houdini
  • Autodesk Inventor
  • Autodesk Maya
  • PTC Creo
  • Unreal Engine

 

Pe langa tot acest suport ProRender 2.0 se poate integra si in CloudRendering alaturi de Bullet Render Farm si Render Pool. In randurile ma voi concentra pe un scurt demo alaturi de Radeon ProRender 2.0 si Blender. Va voi arata cam de ce este capabil in comparatie cu Cycles din Blender si alte detalii importante care merita stiute.

 

Instalarea  ProRender 2.0 in Blender

 

Adaugarea ProRender 2.0 in Blender se face usor si fara batai de cap.

Mai intai trebuie descarcat de pe pagina oficiala.

Odata adaugat se bifeaza enabled, salvam setarile si aia e.

Selectia motorului de Randare se face usor si ofera posibilitatea de lucru cu Procesorul, Placa Video sau chiar placa video din APU-urile AMD.

 

 

 

Performanta in Blender

 

Acum ca am instalat AMD Radeon ProRender 2.0 in Blender in 3 minute dupa instructiunile de pe site pe urmatoarea configuratie de test:

 

  • Procesor Ryzen 5 5600G;
  • Placa de baza – Asus ProArt X570S;
  • Placa Video – Radeon Pro WX3100 4 GB / Radeon RX6800 XT;
  • SSD: Sabrent Rocket 4.0  2 TB ( vezi review );
  • RAM – 2 x 8 GB DDR4 la 3200 MHz de la Aorus;
  • Racire: Noctua NH-U12S;
  • Pasta termica: Noctua NT-H2;
  • Sursa: Seasonic Prime Gold de 1300W;
  • Carcasa: Streacom BC1.
  • OS: Windows 10 Pro cu toate update-urile la zi.

 

 

 

Scopul acestui experiement este sa vad calitatea randarii intre procesor si placa video ( ambele AMD ) atat cu driverele de gaming, dar si cu driverele Radeon Pro. De mentionat totusi este faptul ca driverele din urma ofera functii precum Radeon Rays 4.0 si Uber Shader. Iata impresiile mele legate de ProRender 2.0 versus Cycles in Blender:

 

Chiar si in imaginea de 800 x 600 pixeli se poate vedea calitatea imaginii in Cycles.

ProRender 2.0 ofera o imagine similara, dar putin mai zgomotoasa care are nevoie de ceva ajustari de randare care sa o aduca la o calitate similara ( Denoise ).

Timpi de export in cazul acestei scene au fost mai buni in Cycles.

 

Ca m-am lamurit la calitatea imaginii am sa ma mut la partea de viteza de randare, aici am folosit scena Blender BMW pentru a clarifica partea de performanta. Am folosit randare Cycles + ProBlender 2.0 atat pe CPU si GPU din platforma de teste si iata ce a iesit:

 

Fata de Cycles se pare ca ProRender 2.0 obtine timpi de randare excelenti.

Randarea cu RX6800 XT duce foarte mult in jos timpi de randare, iar daca as fi incercat cu un procesor mai puternic timpi pe procesor ar fi fost mult mai mici.

Diferenta este notabila chiar si fara drivele Pro alaturi de un Radeon Pro.

 

 

Concluzie

 

ProRender 2.0 este un plug-in interesant care targeteaza o multime de aplicatii de randare fotorealista si chiar si animatie. In comparatie se descurca bine fata de Cycles si pare sa aiba suport hardware decent atat cu driverele de Gaming, dar mai ales cu cele Radeon Pro. Pacat ca nu am avut o placa video Radeon Pro pe masura lui Radeon RX6800 XT pentru o comparatie directa. ProRender 2.0 este integrat deja intr-o suita de aplicatii populare de la Cinema 4D pana la Autodesk. Ca plug-in este disponibil in alte peste 8 aplicatii, iar lista compatibiliatii va fi cel mai probabil crescuta in viitor. Noul ProRender 2.0 promite multe, inclusiv sa fie un rival pe masura pentru Nvidia OptiX. Abia astept sa fac un material mai solid cu o placa video Radeon Pro.

 

 

ProRender 2.0 poate fi descarcat de AICI ( vezi link ) si mai multe detalii oficiale gasiti AICI. Placile Video Radeon si Radeon Pro se pot achizitiona in Romania de la PC Garage ( vezi oferta )eMAG ( vezi oferta ) evoMAG ( vezi oferta ) si CEL.ro ( vezi oferta ).  Link-urile din acest articol sunt de afiliere, iar daca le folositit sustineti blogul!

 



Ghidul IT 2020 ©