Mio Cyclo 405HC a fost testat pe Teren – Navigatie GPS cu senzori pentru pasionatii de ciclism

Mio Cyclo 405HC este o solutie de navigatie cu GPS pentru biciclisti entuziasti. Varianta HC vine la pachet cu senzor de cadenta, unul de viteza si unul care masoara in timp real bataile inimii. Senzorii folosesc tehnologia ANT+, iar integrat gasim si un modul Bluetooth Low Energy. Ecranul color si sensibil la atingere are o diagonala de 4 inch, este tratat antireflex si are o rezolutie de 360 x 600 pixeli. GPS-ul are la baza un chipset U-blox 7, care este special facut pentru utilizarea in scenariile cu accelaratie joasa/graduala.

 

 

In memoria interna de 8 GB sunt stocate toate hartile Europei si mai ramane spatiu pentru update-urile viitoare. Prinderea este din cauciuc si absoarbe toate socurile mecanice de pe traseu. Aceasta solutie de navigatie recomandata pentru posesorilor de cursiere si MTB. Partea de autonomie promite pana la 15 ore de functionare alaturi de o certificare IPX 7 pentru protectia pe timp de ploaie si vant cu mult praf.  In randurile urmatoare am sa va prezint experienta mea alaturi de Cyclo 405 HC.

 

Specificatii Cheie Cyclo 405HC

 

  • Procesor ARM Cortex A7;
  • Chipset GPS: U-Blox 7;
  • Memorie RAM: 128 MB;
  • Ecran color tactil cu diagonala de 4 inch si rezolutie 360 x 600 pixeli;
  • Memorie interna: 8GB;
  • Modul Bluetooth Low Energy integrat;
  • Autonomie de pana la 15 ore;
  • Certificare IPX7 – Protectie impotriva stropior de apa si a prafului;
  • Dimensiuni: 73.7 mm ( latime ) x 129.4 mm ( inaltime ) x 22 mm ( grosime);
  • Greutate: 177 grame.

 

Specificatii Cheie Software

 

  • Interfata customizabila;
  • Istoric detaliat pentru istoricul turelor;
  • Optiunea Surprise Me disponibila;
  • Suport ANT+ pentru senzori de putere, heart rate si cadenta;
  • Suport pentru echipamentul Shimano DI2;
  • Strava Indoor/Outdoor Training;
  • Aplicatie software: CycloAgent.

 

 

Inspectie Vizuala

 

 

 

Cutia lui Mio Cyclo 405HC are un design simplu si este inscriptionata cu toate specificatiile cheie ale produsului.

In partea laterala dreapta, Mio 405HC vine cu 3 butoane ( up/down si on/off ).

Nu este nevoie de mai mult de trei butoane, pentru restul exista ecranul tactil de 4 inch.

Portul de incarcare microUSB.

Autonomia declarata este de ~15 ore, iar in randurile urmatoare am sa va detaliez cat de adevarata este aceasta declaratie.

 

Mio 405HC este o navigatie de mari dimensiuni cu ecran tactil de 4 inch.

Meniul principal are 6 iconite de mari dimensiuni.

In cutia lui Cyclo 405HC gasim: senzorii de cadenta si puls, prinderile de cauciuc pentru ghidon, soricei si magnetii pentru senzori.

Senzorul de puls care se pune la piept.

Senzorul de cadenta.

Ambi senzori functioneaza pe baterii de tip CR2032.

  

Sistemul de prindere este usor de instalat si utilizat.

 

 

Utilizare

 

 

Mio Cyclo 405HC este o solutie completa pentru cei pasionati de bicicletele de sosea sau in afara ei. Sistemul este conceput pentru navigarea pe doua roti a rutelor de pe sosea si a celor din afara soselei. Hartile incluse sunt valabile pentru toata Europa si includ upgrade gratuit pe viata. Cyclo 405HC vine si cu senzor de heart-rate si cadenta la pachet, de aici si denumirea HC de la final ( heart + cadence ). Acesti doi senzori functioneaza prin protocolul ANT+ si sunt compatibile cu orice brand de ceasuri de sport care sunt dotate cu ANT+. Fiind posesor de MTB si pasionat de biciclete, de multe ori urmez rute necunoscute pe drumuri forestiere si macadam, iar nevoia unui astfel de dispozitiv s-a nascut. De multe ori sunt cazurile cand deviezi de la un traseu oficial si vrei sa marchezi unul nou, dar in acelasi timp sa nu te ratacesti. In total am parcurs aproximativ ~1000 KM pe MTB alaturi de Mio 405HC si ma declar cat se poate de multumit pana acum.

 

 

Constructia lui Mio 405HC este realizata din plastic rezistent si electronica este izolata impotriva apei si a prafului. Sistemul in sine este solid, dar nu stiu cat de bine rezista la eventualele accidente severe. Am cazut de pe bicicleta de cateva ori si 405 a scapat fara zgarieturi. Totusi ecranul cu finisaj glossy atrage zgarieturile fine ca un magnet. Sistemul de prindere este gandit sa fie usor de folosit si foarte sigur pe cadru, chiar si atunci cand petreci 2-3 ore pe macadam. Prinderea cu soricei din plastic este o varianta buna si stabila. Baza din cauciuc este suficient de mare pentru a absorbi majoritatea vibratiilor de pe traseele cu gropi si damburi. In concluzie Mio 405 HC este un dispozitiv bine construit, dar putin cam voluminos in comparatie cu concurenta ( totusi sper ca asta sa se traduca printr-o durabilitate extinsa ).

 

 

Partea de autonomie este punctul forte, cei de la Mio declara ~15 ore de utilizare. Eu am reusit sa obtin ~14 ore de pedalat intr-o singura zi cu el ( ecranul era cu luminozitatea aproape de minim, fiind o zi inorata ). In soare puternic luminozitatea trebuie sa treaca de jumatate, iar autonomia scade si ea pe la ~11 ore. Per total 405HC ofera o saptamana de pedalare lejera cu inregistrarea parametrilor.

 

 

Iata cum se face instalarea senzorilor pe bicicleta:

 

 

Senzorul de cadenta pentru axul pedalier.

 

 

Meniuri

 

Mio 405HC vine cu un meniu usor de utilizat, asta datorita iconitelor de mari dimensiuni cu fonturi lizibile. Iata cum arata meniurile si optiunile disponibile prin acestea:

 

Meniul principal are 6 tab-uri.

Optiunile disponibile din tab-ul de setari.

Tab-ul de antrenamente permite setarea unui obiectiv pana la terminarea unui obiectiv de antrenare.

Poti seta obiective precum: consum de calorii, BPM, timp si distanta parcursa.

Profilul de recalculare a traseului poate fi adaptat de la biciclete de oras pana la cele de curse sau chiar mers si alergat.

Pentru o re-calculare optima trebuie pre-completate o serie de informatii.

Definitia si perfonalizarea zonelor de bataie a inimii.

Zonele de batai ale inimii si putere pot fi modificate.

Alertele pentru parametrii cardiaci sau de putere.

 

 

Experienta de navigare prin meniuri este decenta, ecranul tactil raspunde rezonabil la apasari. Totusi se putea mult mai bine, iar pe langa asta cesta nu suporta gesturi de tip Zoom ( acesta fiind cel mai util ). Ocazional daca ii dai prea multe comenzi, meniul se mai blocheaza, dar nimic ingrijorator. Totul isi revine la normal destul de rapid, sper ca acest aspect sa se rezolva printr-un update de firmware.

 

 

Performanta

 

 

Cand ma refer la performantele lui Cyclo 405HC, il compar ca GPS cu Fenix 5 de la Garmin cand vine vorba de masurat distante si pulsul zilnic. Mio 405HC este o unitate de navigatie destul de mare, dar vine cu o constructie solida si un ecran suficient de luminos pentru a fi vizibil in soare. Ecranul este glossy insa si soarele se reflecta direct in ochi daca nu este ajustat la un unghi corespunzator. Pe partea de navigatie Mio 405 s-a dovedit util, a oferit de fiecare data indicatii corecte si o afisare in timp real a acestora fara gres. Functia Surprinse Me este excelenta si ea, aceasta ofera rute alternative, necunoscute pentru biciclist pe care le puteti explora fara sa va rataciti.

 

 

 

Inregistrarea parametriilor este destul de precisa, dar in comparatie cu un Fenix 5 la fiecare 10 km GPS de la mio este in urma cu ~500 metri aproximativ. Parametrii de heart-rate, cadenta si viteza sunt mai mai precis redate fata de un Fenix, pentru ca sunt senzori dedicati care sunt atasat de partile in miscare ale bicicletei.Iata si cateva informatii oferite de Mio 405HC intr-o tura de bicicleta in vara asta:

 

 

Rezumatul parametriilor din toata tura.

Acest ecran este disponibil in timp ce mergi pe bicicleta, in acest fel poti consulta datele imediat.

Informatiile despre viteza si timpul activ.

Informatiile despre altitudine.

Ritmul cardiac.

Parametrii de cadenta.

Harta traseului parcurs.

 

 

Concluzie

 

 

Cyclo 405HC se plaseaza in gama de mijloc cand vine vorba de navigatie pentru biciclete. Sub acestea exista varianta mai accesibila din seria 200 sau cele mai costisitoare din seria 600. Totusi Mio 405HC mi se pare ca reprezinta o varianta echilibrata de navigatie cu senzori de inregistrare a parametriilor de performanta. Dimensiunile fizice mi-ar fi placut sa fie totusi mai mici, dar in rest la aspectul fizic nu mai am de ce sa ma iau. Partea de functionalitate este intuitiva si ofera o experienta de operare usoara pentru cei care nu au mai avut un astfel de dispozitiv.

 

Se ataseaza usor de ghidon si este partenerul de nadejde la pedalat timp de ~14 ore fara probleme. In tot acest timp puteti parcurge 200 km pe o cursiera si cu mult antrenament. Este un dispozitiv de cursa lunga care nu te lasa sa te ratacesti prin zone asfaltate/neasfaltate prin care nu ai mai fost. Traseele de biciclete de macadam sunt marcate foarte bine si indiferent de judetul in care am ajuns, nu m-am ratacit pana acum.

 

 

Mio 405HC este un dispozitiv complex care inca il descopar si pe masura ce fac asta am sa mai fac cel mai probabil un update al acestui articol. Pana atunci va sugerez sa va uitati dupa navigatiile de bicicleta de la Mio la eMAG ( vezi oferta ) Vexio ( vezi oferta ) si evoMAG ( vezi oferta ). Modelul 405HC are un pret mediu de ~1699 lei, un cost decent pentru ce ofera si senzorii cu care vine la pachet.

 

 

PRO

 

  • Autonomie mare;
  • Meniuri intitive si usor de configurat;
  • Prindere usoara a dispozitivului/senzorilor;
  • Harti incluse pentru toata Europa cu update-uri pe viata;
  • Compatibil si cu alti senzori cu ANT+;
  • Indicatii GPS usor de urmat;
  • Trasee offroad de biciclete bine marcate.

 

 

 

Contra

 

  • Ecranul tactil nu suporta gesturi de tip zoom-out/in;
  • Finisaj glossy al ecranului;
  • Dimeniuni fizice destul de mari.

 

Daca sunteti in cautare si de o camera de bord de la Mio, gasiti un review cuprinzator AICI ( Mio C570 ).

 



Ghidul IT 2020 ©